En liten, liten bloggfrånvaro

Befinner mej i morfar och mormors gamla hus i Gävle. Vi har hållit på och flyttat ut här i från i flera månader. Det är verkligen the never ending story. Men när någon bott i ett hus sedan 50-talet så blir det en hel del grejer. Och det är svårt, jättesvårt. Att skiljas. Jag har varit liten här. Haft underbara stunder här. Alla saker påminner om så mycket: De kopparna drack mormor, morfar, mamma och pappa morgonkaffe i när jag var liten, i den sängen har jag vaknat tusen gånger och hört trygga röster nedifrån köket, på gatan utanför cyklade jag med mitt jättehäftiga röda bockstyre jag fick av morfar för första gången,  den tavlan tyckte jag var läskig och allt möjligt i oändlighet. Egentligen vill jag bara ta hem allt men det går ju inte. Inte om inte jag och Daniel vill flytta ut i trapphuset i alla fall. Men det är ju bara saker. Minnenna har jag ju kvar.
Just nu sitter jag och skriver i finaste finsoffan. Där, där man bara fick sitta när det var kalas. Den ska i alla fall få komma hem till oss. Finsoffan hör inte hemma på soptippen.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

åh, ni har att göra en hel del låter det som!

2011-08-14 @ 15:48:24
URL: http://emmasays.se
Postat av: Johanna

Hej, hittade hit via Fifi (Kära Vardag). Mysig blogg, jag är mycket sugen på att inspireras till att sy nya fina plagg av second hand, det är så fantastiskt bra. Kul att du ska öppna en webshop!



Och gud, vad jag känner igen mig ang nostalgi och gamla kära ting.. jag är likadan. Bloggade om det senast häromdagen, eftersom jag sparade gamla fönster och dörrar från en gammal lekstuga. De tar nu upp halva sovrummet, men jag KAN bara inte slänga sådant som det sitter fina minnen i.



Klart finsoffan ska hem till er!

2011-08-14 @ 21:39:58
URL: http://lillaj.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Emma: Ja, litegrann..haha Det tar liksom aldrig slut.



Johanna: Vad trevligt att du hittat hit! Det gillar vi :) Ska försöka inspirera så gott jag kan :-)



Åh, jag förstår verkligen att du sparade. Det är PRECIS så jag är. För mej sitter mycket av minnena i tingen. Jag får liksom hejda mej så att vi får plats själva i lägenheten också :-)

2011-08-15 @ 18:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0