Mönster och nya idéer.

Idag har jag ritat (konstruerat) nya mönster eftersom jag fick ett gäng nya idéer. Imorgon ska jag sätta dem i verket tänkte jag! Idag uppenbarade det sej också för mej att jag faktiskt har ett helt eget, riktigt företag. Uppenbarelsen var en telefonförsäljare. Hur ofta är såna uppenbarelser liksom. Så här gick det till:

  • Säljare: Hej! Jag heter x och ringer från tele2. Jag vill tala med den som har hand om telefonin på företaget!
  • Jag: Företaget?! (tittar mej nervöst omkring i rummet för att möjligen få syn på någon undangömd teleansvarig)
  • Säljare: Ja? Företaget?
  • Jag: Ja...JA... företaget! Det är JAG! (Låter som jag nyss har löst gåtan om meningen med livet) Eller det är bara jag. Ingen annan. Bara jag. Som är företaget alltså.
  • Säljare: Eh..ja. Jo, hur funkar det med telefonin för dej? bla, blaa, blabla, blaaa blaj.


Naturligtvis vet jag att jag numer har ett eget företag. Jag är inte dum. Det blev så konkret bara och lät så stort när någon sökte ansvarig. Lät som jag hade en personalstab på minst 20 personer. Sen slog mej en obehaglig tanke: Kommer jag att bli trakasserad av telefonförsäljare jämt nu? Tanken växte sej dessutom starkare när jag läste det här hos Avanna-Anna. Jag som hatar telefonförsäljare (och får ångest om jag inte svarar i telefonen). Jobbig ekvation.
Jag verkar dessutom ha hamnat i något nyföretagarregister eftersom jag får hem reklam om bokföringsprogram och grejer..


Och nej, jag köpte ingen telefonväxel. Än så länge är jag helt okej bra på att hålla reda på mej själv, vet var jag är och så...oftast ;-)

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Charlotta,



Vi på Tele2 kan erbjuda en spärr mot våra säljare som ringer ut ifall du önskar detta. Mejla mig då telefonnumret det gäller och ditt organisationsnummer.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2011-08-30 @ 14:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0