Så sjukt gammal!!

Läste ett roligt inlägg på kaffekokarkokbokens blogg igår. Det gick i stort ut på att en person kommenterade om att hon insett att bloggens innehavare faktiskt var 30 år fast hon trodde att hon var betydligt yngre. Hon avslutade med:" Men jag ska försöka att tänka bort det och njuta av din unika blogg ändå."


Det tyckte jag var sjukt underhållande (och nu blir bloggen kursiv och jag får inte bort det, knappen funkar inte). Som att det var såna oceaner av år emellan en 30-åring och en 23-åring som den kommenterande var, att det nästan inte gick att läsa varandras bloggar. Nu menade hon egentligen inte riktigt så framgick det senare men det är ändå rätt gulligt.


Utan att skryta vet jag att jag ser lite yngre ut än vad jag är (Jag är 32 år). Bland annat för att jag alltid får visa leg på systemet och t.o.m när jag köper snus. Nu tror jag ju inte att jag ser ut att vara 17. Jag fattar ju att butikerna har sina säkerhetsregler och så. Men en bra dag kanske jag skulle kunna passera för 25. Om man kisar lite:).


Det jag skulle komma till är att jag också har varit med om det där uppvaknandet hos yngre personer när man avslöjar sin ålder. Det börjar alltid med vitt uppspärrade ögon och kommentaren: "Är du sååå gammal?" Man bara, jag sa 32, inte 102. Och så byggs det liksom upp en liten mur emellan två personer som kanske skulle kunna bli jättebra vänner egentligen för att den yngre tycker att jag borde vara på ett visst sätt utifrån min ålder. Ett sätt som jag oftast inte är på.


Det är ungefär som den ENORMA ålderskillnaden mellan mej och min pojkvän. Han är 3 år yngre än jag och det är också lite konstigt tycker vissa. Om man vänder på det är det däremot helt okej. Har hört tjejkompisar säja både en och två gånger: "- Alltså, jag vill ha en äldre kille nu. Någon som är erfaren och trygg". Då vill jag bara meddela att Daniel är det tryggaste som finns. I mångt och mycket äldre än mej till sättet. Och sånt där sitter inte i åldern!

Jag vill egentligen bara säja att jag tycker det är lite tråkigt att vi segregerar oss utifrån ålder.

Kommentarer
Postat av: fifi

Alltså, det där med ålder tycker jag hade större betydelse när man var yngre, nu tänker jag inte så mycket på hur gamla folk i min omgivning är, om de inte sticker ut genom att vara väldigt omogna eller lillgamla då.



Haha, älgbajs på kylen, det var något nytt!

2011-09-22 @ 20:55:58
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Fifi: Men precis! Jag tänker framförallt på att hur lika alla är trots ålder.

Haha..ja. Vet du: Jag fick lov att gå tillbaka till kommentarerna för jag blev så himla osäker och nojjig över om jag skrivit hundbajs :D

2011-09-22 @ 22:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0