Underlaget, den perfekta hyn & att testa de där "bb-cream"

När jag var tonåring hade jag lite sådär hy. Småfinnar och pormaskar. (Eller så var det så att man i tonåren ägnade många timmar åt att närgranska sej själv i spegeln). Nu däremot, gillar jag min hy! Den är fin, jämn, oftast finnfri om än lite fet men inbillar mej att jag håller mej rynkfri längre på det sättet.. Har egentligen inget problem att visa mej utan smink.. men vet inte vad det är? Känner mej liksom inte riktigt vaken utan?
 
I alla fall, det jag skulle komma till, var foundations. Jag klarar inte av krämfondautions! De må komma från det dyraste märket i världen -  spelar ingen roll!  Mitt ansikte känns instängt.
Det jag använt de senaste åren är Mineral booster från ELF. Det är egentligen ingen fondatioun utan ett utjämnande mineralpuder med lite skimmer. Man kan säja att det retusherar lite med ljusreflektion. Så här ser det ut:
Det är jättebra (och billigt). Rekommenderar massor!
 
 
Men.. Nu till hösten kände jag mej lite glåmig och ville prova något nytt så jag gick och köpte mej en bb-cream från Maybelline, antagligen rätt påverkad av tv-reklamen. Har inte testat den än. Är lite rädd för det där krämiga men tänkte ge den en ärlig chans. Ska komma med mitt ytterst ovetenskapliga, oproffesionella utlåtande senare. Lovar!
 
Så här ser den ut:
 
Här är förresten en osminkad jag! I och för sej med tjusigt Instagramfilter... men ni kanske ändå kan se vilket sorts canvas jag arbetar med..eh

Kommentarer
Postat av: fifi

Vad skönt att du har så fin hy! Jag har fortfarande tonårshy, den tycks aldrig försvinna :(
Testade förresten en sån där BB från Garnier, men min feta hy blev superblank av den. Borde kanske ha haft puder över, men jag gillar inte att spackla.

2012-09-05 @ 20:33:59
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fifi: Har testat den idag. Har också det problemet att jag lätt blir blank men den här höll sej iaf rätt matt med mina mått mätt:-) Nä, usch, jag pallar inte heller puder o fondatioun. Känns helt instängt och så får jag finnar.

2012-09-05 @ 21:36:58
Postat av: Charlotta

Kommentaren ovan var från mej:-)

2012-09-05 @ 21:38:24
URL: http://plaggbycharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0