Om smycken och sånt

Hedgehog-Sara skriver om smycken idag: Såna man aldrig för sitt liv tar av sej, såna som man bär ibland och såna som man inte vill bära. Jag tänkte på det där. Vad vissa smycken kan vara viktiga för en, hur naken man kan känna sej utan. Jag har två såna smycken: Ett som jag kan men inte vill ta av mej och ett som jag varken vill eller kan ta av mej. Det sistnämnda är ju egentligen inget regelrätt smycke om man ska vara petig, men ändå, det känns som ett!

Vi börjar med det första:
Det är min förlovningsring! Den har setat där i nästan 10 månader nu och jag tar nästan aldrig av den. Det känns läskigt tomt utan. Men ibland måste man ju tvätta lite, ringar är ju egentligen riktiga bakteriehärdar för er som inte visste. Jag gjorde det härom kvällen och sov utan ring under natten. På morgonen när jag vaknade så märkte jag att mitt finger liksom blivit omformat efter ringen. Jag hade ändå en osynlig ring runt ringfingret. Kändes fint på något sätt.


Mitt andra smycke som inte är ett smycke är den här:
Det är en tatuering (duh) som min lillebror gjort på min vänstra underarm. Den är till minne av min pappa som dog 2008. Här skulle jag ju kunna dra en massa Miami/LA-inc-dravell om "att jag alltid har honom med mej på så sätt" eller att "När människor frågar om den får jag tillfälle att berätta om honom". Men det tänker jag inte göra för: Ett: Nej, jag har honom inte med mej för att jag har bläck under huden (men på andra sätt kanske jag har det däremot) och två: Folk frågar inte så mycket om tatueringar. Inte vad jag erfarit i alla fall. Det är ju nästan vanligare nu mer att inte vara tatuerad. Men den är viktig på så sätt för mej att det är ett konkret bevis på att han funnits och att jag älskat honom och han mej. Och så är den fin förstås!


Nu är jag nyfiken? Har ni några såna smycken som betyder mycket för er och som ni alltid bär?

Kommentarer
Postat av: fifi

Det enda smycket jag alltid har på mig är min förlovningsring. Om jag tar av mig den känns det alldeles tomt på fingret.



Din pappatatuering är så fin. Så enkel, men samtidigt så betydelsefull.

2011-10-21 @ 17:24:19
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Fifi: Ja, jag vet! Känns skittomt och lite naket. Och tack! Jag älskar den:)

2011-10-22 @ 22:17:02
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Förlovningsringen och din pappatatuering förstår jag är sådant du alltid bär. Ja tatueringen inte bara av pappa-skäl utan också just för att det är en tatuering :) Jag blandar friskt hela tiden men jag hoppas att jag en dag kommer att förlova mig och då blir min ring den jag aldrig tar av mig!

2011-10-30 @ 17:24:05
URL: http://emmasays.se
Postat av: Charlotta

Emma: Pappa-tatueringen är bra. Den går iaf inte att tappa bort vilket jag är rätt rädd att jag ska göra med ringen ;) Jag har aldrig tyckt att det är så himla viktigt med förlovning men vi slog till när vi hade varit tillsammans i 9 år. Nu känns det ändå rätt mysigt :)

2011-10-30 @ 21:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0