Hemma hos mej

Tänkte att ni skulle få se delar av mitt hem. Tror det avspeglar rätt mycket hur jag tänker runt kläder och design och så. Jag iof säja att inredningsstilen, om jag nu har en sån, är lite...hm.. mormors-kitsch! Mina kläder är inte mormors-kitsch men jag gillar accenter och roliga detaljer inom klädskapandet också. Okej. Nog sagt. Here we go!
Vardagsrum och nej, jag har inte städat. Den fina 50-talssoffgruppen från mormor 9ch morfar är övertäckt med blommiga överdrag. Tre av anledningarna ser ni på bilden. Vid sekretären jobbar jag, inte när jag syr dock. Sekretär är en klart underskattad möbel. Skitbra att gömma röran i!
Pigtittaren kommer också från mormor och morfar. Älskar den gula färgen.
Prickig vägg vid huvudändan av sovrummet. Märk väl: Huvudändan! Annars skulle vi konstant må illa. Märkte att prickarna satt lite tätt när jag limmade upp "tapeten" som egentligen är ett presentpappar. Och nej, det är inte jättesmidigt att tapetsera med presentpapper men man måste ju prova!

Kommentarer
Postat av: fifi

Vad fint du har det, det ser verkligen ut som ett hem också. Och prickig tapet, I love!

2011-09-07 @ 20:49:12
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Fifi: Tack så mycket! Ja, jag trivs här i vår lägenhet. Kanske ännu mer sen vi fick hem massor med saker från mormor och morfar. Det myste till det på något sätt :)

2011-09-08 @ 10:01:16
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

va mysigt du har det!



2011-09-09 @ 20:40:16
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Anna: Tack! :)

2011-09-10 @ 16:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0