Tvättbjörnar, vippiga fransar och franskompisar

Det här inlägget handlar om mina ögonfransar, mina franskompisar och mina ögonfransproblem. Skitviktiga saker mao.

Vi börjar med en franskompis! Jag fick Revitalash av mamma, nästan oanvänd, eftersom hon inte tålde det (yey...eller ... stackars henne..buhu..(yey!!)). Satt rätt långt inne för mej att köpa en sån produkt själv eftersom det är rätt dyrt. Minst ett par skor liksom.. MINST. Men nu har jag testat det en ynka vecka och mina fransar har redan vuxit! Har alltid drömt om svepande fransar eftersom mina är ytterst ordinära. Mitt mål är att få lika långa som pojkvännen som ser ut som en blunddocka. Lite läskigt tycker jag dock att det är. Vad är det liksom som gör att de växer? Nåt radioaktivt? MEN..det funkar!


Och så var det mitt ögonfransproblem: Jag sminkar mej fint på morgonen och ser ut som en tvättbjörn framåt två. Mascaran liksom kladdar av sej under ögonen och jag har provat måååånga mascaror. Blev desperat, ville inte slänga ut pengar på ännu en looser så jag köpta Gina Tricots egen vattenfasta mascara för 59:-. Och sedär. Gillar den. Bra pigment och sitter utan att kladda. Franskompis!
Mina kompisar! (Never mind the katt-tass)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jakten på de perfekta produkterna pågår ständigt. Jag köpte en mascara på apoteket sist. Apoliva. Den svider som stryk. Både när man gråter o när man tvättar sig. Värdelös med andra ord. Ha det fint!

2012-04-13 @ 21:19:29
URL: http://malinbh.blogspot.com/
Postat av: Sofie R

Det var väldigt längesedan vi hördes nu! Hoppas du mår bra:) Här är allt ungefär som vanigt..vi får höras påtelefon nån dag tycker jag:)



Nu blev jag nyfiken! Är också lite desperat efter långa fina fransar;)



Har en liknande produkt som också e rätt dyr...Men har tyck att den är så svår att använda? Min är som en rätt seg gel som man stryker på fransarna men känns inte riktigt som gelen hamnar där fransarna växer utan mer ovanpå?! Hur är di hur gör du?

Kramar

2012-04-14 @ 16:39:48
Postat av: fifi

Åh, jag önskar att mina fransar var både långa och mörka, istället för korta och ljusa. Vet inte om jag skulle våga testa en sån där produkt dock, det verkar lite läskigt.

2012-04-14 @ 21:03:55
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Malin: Men fy vad irriterande! Man har ju alltid någon övertro på apoteket också (eller jag har), att deras grejer ska vara bra och skonsamma.



Sofie R: Heeeej!! :) Vi måste absolut höras snart. Saknar dej! Min ser ut som en flytande eyeliner med pensel och så lägger man på den som en eyeliner också. Men jag tror att din nog kommer ner till fransarna ändå. Man är ju så varm runt ögonen att det liksom flyter ned. Tror jag :)



Fifi: Jag har också rätt korta och ljusa fransar. Haha, jag fick ju lov att prova fast jag inte riktigt vågade. Kändes som slöseri annars. Var skiträdd att jag skulle vakna upp med igensvullna ögon första gången.

2012-04-15 @ 18:26:32
Postat av: Sofie

Jag saknar dig också!

Nu har jag börjat använda min i ca 1 vecka och väntar med spänning på resultatet :D

2012-05-03 @ 20:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0