Söndagsångesten

Vad är det med Söndagar egentligen? Jag gillar verkligen inte Söndagar. En dov känsla lägger sej liksom över mej varje Söndag. Ingen jättedeppighet men någon slags tomhet. Hela min kropp känner att det är Söndag. Tror man skulle kunna sätta ut mej på en öde ö utan tillgång till klocka och almanacka och jag skulle ändå känna den här dagen i hela kroppen. Allt blir lite tomt, tiden saktar ned lite.
Alex Schulman skrev ett bra inlägg om Söndagsångest för ett tag sen. Tror han är något på spåren där. Att Söndagen liksom är ett avslut och får oss att reflektera över större avslut, över livet.


Dock kan man råda bot på Söndagsångest! Med en bra film eller serie i TV:n och en älskling att krama i soffan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch ja, söndagsångest måste bara vara den värsta ångesten som finns =/

2012-03-26 @ 18:39:31
Postat av: Linnéa

Usch ja, söndagsångest måste bara vara den värsta ångesten som finns =/

2012-03-26 @ 18:39:42
URL: http://linneawass.blogg.se/
Postat av: maria

Sv: Tack snälla du =) Aaa visst är det härligt äntligen slippa tjocka vinterkläder och vantar och annat tråk...!!



Aaa håller med är nå deppigt över söndagar, man har liksom ingen riktigt lust att göra nå den dagen heller.. Men nästa söndag ska jag ha skoj då blir det en tur till stora loppiset på abb arena.. äntligen en söndag att se framemot.. hehe =)

2012-03-28 @ 00:23:51
URL: http://marialicious.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0