Att strukturera tiden

En grej som är lite svårt med eget företagande (tycker jag) är att strukturera tiden. Att jobba lagom mycket. Fast så här i början får man nog räkna med mer än åtta timmarsdagar. Vissa dagar kan jag tycka att jag inte gjort något speciellt alls men när jag tänker efter så har jag mer eller mindre jobbat hela dagen. Mina dagar ser ut ungefär så här:
Går upp vid 8-9, dricker kaffe och kollar bloggar (det är en superviktig del av mitt arbete), 10-12 fixar med bloggen, räknar, funderar...kort sagt, allt sånt praktiskt. Vid 12 äter jag förhoppningsvis lunch och resten av dagen alternerar jag mellan att sy, fundera ut modeller och göra sånt jag kommer på av bara farten. Kanske ett rätt bra upplägg egentligen? Men det är ju inte alltid det ser ut så. Nu har det t.ex tagit en hel del tid att få bloggen att rulla. Kanske inte låter så komplicerat egentligen men det är det! Man vill få nya läsare och behålla dem. Det är inte för inte som vissa jobbar heltid med sina bloggar.
Saker att bli bättre på:
  • Tänka på att jag faktiskt jobbar och försöka hoppa över att sätta igång och städa och så. Det hade jag ju inte kunnat om jag inte haft mitt "kontor" hemma.
  • Inte få dåligt samvete för att jag spenderar en hel del tid vid datorn. Det ÄR en viktig del av mitt arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0