Inspirationen!

Efter en skön helg i Dalarna tillsammans med familjen är jag tillbaka vid symaskinerna och ritbordet! Jag tänkte visa er lite av vad jag inspireras av så att ni kan få någon slags känsla för mina kläder. Oftast hittar jag inspiration hos andra människor och hur de är klädda. Både folk på stan, kändisar, modebloggare men det kan också vara hos en dam i 70-års åldern som har exempelvis en spännande jacka på sej. Min hjärna börjar då genast jobba med hur jag skulle kunna "tweaka" stilen, vad det skulle kunna bli för andra typ av plagg. Men också material, naturen, byggnader o.sv. kan inspirera. Och tygerna så klart! De är en enorm inspiration! Med risk för att låta som Ernst K: Tyget kan liksom tala till mej och tala om vilken typ av plagg det vill vara.
Här följer en liten bildkavalkad på saker jag tycker är intressanta.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

oooh, inspirerande ;)

2011-08-07 @ 14:49:25
URL: http://emmasays.se
Postat av: fifi

Yay, det här kommer att bli så bra!

2011-08-07 @ 15:35:36
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Emma: Vad kul att du tycker det! Jag hoppas att det ska bli bra :-)



Fifi: Tack snälla, fin du!

2011-08-07 @ 18:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0