Livet

Kände mej lite låg igår och då fick bloggen lida. I lördags somnade Daniels underbara morfar in. Kommer att sakna honom massor. Kommer så väl ihåg första gången vi sågs. Det var i deras dåvarande lägenhet. Jag var ny-flickvän-supernervös inför att träffa hans morföräldrar. Ville göra gott intryck och var livrädd för att de skulle tycka att älskade lillpojken gjort ett dåligt parti. Men så mötte jag dem och de var alldeles, alldeles underbara och välkomnande. Älskar dem som de vore mina egna morföräldrar.

Sen är det ju min egen mormor och morfars hus. Det är tyngre än man tror att plocka ned en så stor del av sin historia. Saker som hängt, stått och alltid varit på samma plats under hela mitt liv åker ned i lådor. Konstig känsla. Jag vill spara, spara, spara vilket resulterat i att jag släpat hem en rätt hiskelig ryamatta och en kudde från deras supersköna tv-soffa i brun manchester.
Så kort sagt: Det är lite mycket nu.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Det var väldigt väldigt tråkigt att höra om Ds morfar. Och jag förstår att det inte är lätt att plocka ner allt från dina morföräldrars hus. Puss min fina

2011-08-23 @ 14:07:32
URL: http://atomflickan.blogspot.com
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

åh, tungt. beklagar.

2011-08-23 @ 14:18:33
URL: http://emmasays.se
Postat av: fifi

Tråkigt med Daniels morfar, jag beklagar. Och jag kan tänka mig att det måste vara påfrestande att packa din mormor och morfars hus med minnen och allt.



kram

2011-08-23 @ 19:14:53
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Agneta: Puss söta vännen!



Emma: Tack snälla du!



Fifi: Tack fina Fifi! Ja, det är det. Mer än jag trodde.

2011-08-23 @ 19:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0