Lördagskväll

Sitter i soffan med axeln/halsen insmord med voltaren gel och en varm riskudde ovanpå. Igår morse när jag vaknade så upptäckte jag att jag liksom fått en knöl precis där nacken möter halsen, på sidan. En ömmande knöl. Det är min knepiga axel, har en sån som inte riktigt beter sej som den ska. Brukar krampa, få muskelknutar och sånt ibland. Just det här tror jag beror på mycket tid vid dator/symaskin. Antagligen är det en muskel som är inflamerad eller dragit ihop sej. Sjukt irriterande bara. Jag kan ju inte sy och det måste jag. Hoppas verkligen att det är bättre imorgon, annars får jag boka läkartid på måndag. Man känner att man är lite sårbar när sånt här händer och man är ensam företagere. Någon som haft något liknande någon gång? Hur gjorde ni då?

Kommentarer
Postat av: fifi

Aj, det låter väldigt oskönt och jobbigt! Hoppas det är bättre idag! Men även om det är det är det kanske bra att låta en läkare ta en titt ändå?



kram

2011-10-02 @ 10:06:16
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Fifi: Jo, jag vet men jag har ju grav läkarskräck. Är rädd för att de ska säja att det är något farligt. Logiskt va? :)

2011-10-02 @ 11:24:29
Postat av: emma aka pennyworth

hm, det låter inte bra det där. tror det beror på överbelastning eller förslitning (som man kan få om man gör samma rörelser en längre tid) Det bästa du kan göra är att vila och INTE massera om det e inflamerat, det gör det värre. efter nån eller några dagar kan du nog massera och strecha lite. Sedan e det nog bra att du fixar din arbetställning eftersom du antagligen kommer sitta många timmar framför symaskinen! Feel better!!kram

2011-10-02 @ 21:01:36
Postat av: Charlotta

Emma: Min egen lilla expert! :) Att jag inte tänkt på att fråga dej! Det är bättre nu. Har kört värme och vila och försöker begränsa datortiden. Ska fixa till i syrummet. Bordet jag har nu är egentligen inte alls bra. Tack! Kraaaam

2011-10-02 @ 21:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0