Omgrupperar!

Om ni undrar varför jag är lite frånvarande, inte bloggar så mycket och inte uppdaterar shoppen så kan jag tala om varför: Jag omgrupperar! Mina tankar, mina idéer, mitt upplägg. Det är inte helt lätt det här, när man vill så mycket och har tusen idéer, risken blir att jag inte lägger ordentligt med fokus på någonting då. Det är lite kul, fast jag har läst entreprenörskap och innovation på högskolan och vet de vanligaste problemen så gör jag ändå en del av felen som är vanligast som ny företagare.
Mitt främsta problem är att jag vill så mycket, har tusen idéer, är impulsiv och har en benägenhet att vilja ändra mina beslut hela tiden. Men nu känns det som jag har fått lite ordning på hjärnkontoret. Lite koll, en linje så nu kör jag på den och känner mej peppad igen. Grejen är att man inte kan ändra sej hela tiden, det skulle man aldrig kunna göra på ett "vanligt" jobb. Här är min checklista:
  • Ha en linje och gå efter den.
  • Skriv ned nya idéer så att jag har dem kvar men ändra inte ALLT på en gång för att du tycker att du kommit på något nytt (Tack A).
  • Lita på dej själv.
  • Skaffa rutiner

Kommentarer
Postat av: emma aka pennyworthp

bra tips! jag borde tänka så med! svårt att prioritera och få rutiner när man inte riktigt vet vad man ska fokucera på....mitt största problem är att organisera mina papper. jag har miljoner anteckningar, men de är utspridda övrallt och jag har jätte svårt att få någon ordning och håla reda på var jag har allting..

2011-10-07 @ 12:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0