ärtor och päron

Förresten: Hade en liten tvist med fästmannen här om dagen. Så här: Jag skulle vara lite lustig, eller ja, inte så lustig kanske men det var kväll och jag var trött.

Följande utspelade sej:


Jag lagar mat och tar fram en påse frysta ärtor ur frysen. Vill vara lustig.
Charlotta: Daniel, titta, här är kompisar med samma hjärnkapacitet som dej!
Daniel: ????
Charlotta: Jamen ärtor. Du är en ärta! :)
Daniel: ????
Charlotta: Meeen.. Dum som en ärta!
Daniel: Päron! Man säjer päron!!
Charlotta:????


Har aldrig i hela mitt liv hört uttrycket "dum som ett päron" förut. Ärta heter det väl? Dum som en ärta? Visst!?

Kommentarer
Postat av: fifi

Ja, man säger ju ärthjärna!

2011-09-21 @ 10:06:03
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Fifi: Ja, aldrig har jag hört päronhjärna:)

2011-09-21 @ 11:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0