Teknik och sånt

Hej och godförmiddag! Vaknade för någon timme sen och sitter nu och funderar på tekniken i webshoppen. När man klickar på bilderna blir de gigantiska och tar upp hela skärmen. Jag bytte ut mot mycket mindre bilder igår men det verkar inte ha gjort tricket. Annars brukar jag vara helt okej bra på att lista ut hur saker och ting funkar efter några försök men inte nu då tydligen. Får maila supporten.

Annars tänker jag ägna dagen åt att reclaima vår lägenhet. Det ser verkligen ut som kriget här. Har inte lyft ett hushållsfinger på hela förra veckan eftersom all tid gick åt till webshoppen och öppningen. (Daniels efterjobbet tid också så klart, vad tror ni jag bor med för mansgris? ;)) Mitt arbetsrum ser dessutom ut som en trasdocka spytt över hela. (Tyg och trådar överallt).

En annan reflektion: Varför envisas våra grannar med att spela eurotechno på högsta volym med alla fönster vidöppna?Alltså, jag förstår om de små liven (tonåringar som precis flyttat hemifrån) vill lyssna på musik. Men varför vill de att alla andra ska höra också? För varför har man annars fönstren öppna? Det är ju för tusan kallt ute! Är det lite: "Se oss, hör oss, vi finns, vi finns!" Kanske borde man uppmärksamma dem på något vis. Ska jag också öppna fönstren och spela musik? Lite kommunikation liksom...? Eller så gör jag inte det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0