Croissanter och dagförbistring

Vaknade upp i morse, ganska sent ska tilläggas och var helt säker på att det var Söndag. Detta gjorde mej enormt stressad eftersom jag skulle träffa min fina bästis just på Söndag. Insåg sen att det var Lördag och drog en lättnadens suck. Oh..the drama! osv...

Igår var Daniel ledig så jag jag bakade croissanter till brunch minsann. Väldigt gott, väldigt kolhydratigt och väldigt onyttigt. Jag undviker kolhydrater så långt det går annars men just på fredagar finns det inga regler. Fredagar är laglösa. (I matväg, that is)


Croissanter förresten! Det var inte alls så svårt att göra som jag föreställt mej. En enkel vetedeg bara, med mjöl, vatten, jäst och salt som man sedan kavlar ut, täcker halva med smör och sedan viker, kavlar, viker, kavlar, låter jäsa på plåten. Gräddar, et voila!
Gillar min nya, rosa brödkorg! Kommer från Lagerhaus. Gillar också porslinet som skymtar på bilden. Kommer från Mormor och morfar.

Kommentarer
Postat av: fifi

Där ser man, jag som trodde att croissanter var riktigt avancerat! Goda är de i alla fall.

2012-04-22 @ 20:14:03
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0