Om projekt vintage remake!

Plagg by Charlotta går ju ut på att göra nytt, fint och trendigt av gammalt. För att det går, för att det finns fantastiska tyger som annars bara skulle bli övergivna. Och för att det är så mycket mer intressant och unikt.

Hitills har jag nest gjort kläder av metervaror som jag hittat second hand. Men nu närmar sej hösten och av någon anledning är de flesta tyger jag hittar "sommriga". Därför har jag köpt in en hög (en jättehög) vintagekläder, eller ja, riktigt vintage kanske de inte är men äldre kläder i varje fall, som jag tänker göra nya, fina, coola, unika kläder av. De hittas inom kort på http//plaggbycharlotta.jetshopfree.se.

Nedan är lite bilder på tyger och en "tant-kavaj" som ska bli något helt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0