Klädkrisen

Värmeböljan idag medförde dock något negativt: Jag upptäckte att jag hade noll kläder och skor att ta på mej! (Hur nu en människa som har säkert 50 par skor inte kan ha skor). Det är alltid så här, varje vår. Jag är utan kläder! Det är som de jag hade förra säsongen magiskt har upplöst till ingenting, aldrig funnits. Till exempel upptäckte jag att jag inte hade ett enda par vettiga jeans? (trasiga, fläckiga, obekväma)  Detta utlöste någon form av klädkris när jag skulle till tandläkaren idag (!). Hade inget tandläkarmässigt alls. Närå, hade inga kläder att överhuvudtaget gå ut i. Sen är det ju rätt pinsamt att någon som ska föreställa att jobba med kläder inte har några kläder. Men jag har ju inte tiiiiid att göra något till mej själv.
Nåja, fick i alla fall på mej någon form av byxa och tröja, gick inte dit naken. Bra det.


Förutom klädkrisen så har vi också den lilla strumpbyxekrisen. För en typ av plagg har jag massor av: Kjolar och klänningar. Det jag inte har är strumpbyxor. Eller jo, jag har strumpbyxor men varje gång jag ska hitta ett helt par får jag en liten kris. Ni vet, när man nogsamt dragit upp strumpbyxan för ena benet och sen sätter foten i andra och tårna tittar ut? Eller man i förbifarten ser sej i spegeln och upptäcker att man har en reva från rumpa till häl? Dessutom, vet ni vad ett hem med katter gör med svarta strumpbyxor? Det ska jag tala om! Man får ett extra hårlager på benen. Inte kul.


Jag tänker ibland att jag ska sortera strumpbyxlådan, ta bort alla trasiga par, gamla och noppiga men det blir aldrig av. Kan liksom inte tänka mej något tråkigare.


Ni ser, jag har fruktansvärda problem. Det är synd om mej!

Kommentarer
Postat av: fifi

Jag känner spontant inför varje ny säsong att jag inte har några kläder. Typ jag har inga vårklänningar, inga t-shirts. Men sen ser jag ju att jag har en massa, men det hjälper inte, jag måste alltid har lite nytt ändå!

2012-03-22 @ 20:17:56
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Fifi: Visst är det skumt? Man undrar ju liksom vad man hade förra året?

2012-03-22 @ 22:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0