Ledsen

Idag fick vi lov att låta vår lilla katt Biffen somna in. Aj, det gör så ont och jag vill bara ha honom tillbaka.

Första tanken var att rädda till vilket pris som helst men när man ser sin lilla katt som har så ont, så ont och dessutom kanske får tillbaka det onda efter behandling. Nej. Kändes bara själviskt. Samtidigt känner jag mej elak nu också. Så svåra val.

Det är så himla värt att ha djur, de ger så mycket, gör mej så glad och fyller min vardag med skratt men när de plötsligt blir sjuka så gör det så ont att jag inte vet var jag ska ta vägen.


Hoppas du har det bra nu lilla Biffen.

Kommentarer
Postat av: fifi

Åh, stackars er och stackars lilla katt! När vi lät Gollum somna in var det något av det värsta jag har varit med om, så jag vet vad du går igenom. Det är hemskt, men samtidigt oundvikligt. Tyvärr.



Stor kram!

2012-03-11 @ 22:04:10
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Fifi: Tack fina du. Åh, kommer ihåg när du fick lov att ta bort Gollum. Så hemskt är det! Verkligen fruktansvärt och så den där känslan, valet man har: Ska man försöka göra mer eller ska man avsluta? Han har haft samma problem med urinsten förut och jag ville inte utsätta honom för stressen med behandling, smärta och att han sen kanske insjuknar igen. Men samtidigt, det är så kluvet.

Stor kram tillbaka!

2012-03-11 @ 22:38:30
Postat av: inspireme ❀

Kärlek och styrka till er!

2012-03-13 @ 17:58:20
URL: http://inspireme.spotlife.se
Postat av: Charlotta

Inspireme: Tack snälla du!!

2012-03-13 @ 19:19:17
Postat av: inspireme ❀

Svar: Tack, ja men självklart jag känner så mycket för djur och vet hur mycket de betyder för en :(

2012-03-15 @ 13:48:54
URL: http://inspireme.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0