Vårkänslor och dropbox

Jag fortsätter vårglädjefnatta. Tänk att varje år kommer den som en överraskning: Våren. Det känns som om man vaknar upp ur någon slags dvala och bara: Aha! Det är så här livet ska vara! Gick en sväng och stötte på de här fina...eh.. blommorna. (Vad sjutton heter de nu igen?)


Jo! Och så skulle jag berätta om det bästa som hänt mej och min mobilkamera! Kanske är hopplöst efter men om det är någon stackars människa som ännu inte hittat Dropbox eller liknande program så ser jag det som min plikt att berätta om det. Så jäkla smidigt. Istället för att hålla på med usb-sladdar, bildhanteringsprogram som hänger sej och sånt, så klickar jag bara på "ladda upp" bilder på dropbox så hamnar de i en mapp på min dator på ett kick. Hur skönt som helst. Funkar även på andra typer av filer.


Appropå bra appar så hittade jag även en stämpelklocka-app. Jättebra för en sån som jag som jobbar hemifrån. På så sätt får jag mycket mer koll på tiden som jag lägger på företaget. Jag checkar in när jag börjar jobba, checkar ut exempelvis vid lunch och så checkar jag in igen.
Ibland är det nämligen jättesvårt att veta hur mycket tid man lägger ned. Det blir ju liksom inga 9-5-dagar. Det kan kännas som man inte gjort någonting vid vissa tillfällen och då är det skönt att gå tillbaka och se tiden man faktist lagt ned.



Säjer hon som minsann tyckte att det var rätt onödigt med smartphones. Herregud, jag har hela mitt liv i den där lilla apparaten. Skulle jag tappa bort den eller skulle den gå sönder kommer jag att stå handfallen. Läskigt egentligen.

Kommentarer
Postat av: fifi

Va? Dropbox? Finns det på ifånen? VAD har ja missat?



Förresten så försvann våren här. Igår gick jag i kortarmat, idag körde jag dubbla koftor och höll på att frysa ihjäl, hade förmodligen frysit även i vinterjacka, sorgen!

2012-03-24 @ 21:42:43
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Fifi: Ja, jag tror att dropbox ska finnas för iphone. Kolla market eller vad det heter på iphonen? :) Jättebra om man tar mycket mobilbilder som man vill ha tillgång till på datorn! :)

2012-03-25 @ 12:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0