Fusk, kropp och såna grejer.

Detta är en munk. Den åt jag för någon vecka sedan, helt utan dåligt samvete ska tilläggas, trots att den inte ingår på något sätt, över huvud taget i den lchf-kost jag annars vanligen äter. För jag tycker inte att man ska förbjuda sej någonting, någonsin, om man inte har uppenbara problem så som sockerberoende men det har inte jag. 
 
Men när fusket blir slentrian, såsom det blev i helgen. När jag åt bakelse utan att vara speciellt sugen..bara för att...ja.. äta. När det drar ut på tiden i flera dagar, då känner jag verkligen att min kropp inte mår bra. Den känns alldeles i olag. Orolig. 
Nu är jag hemma igen och äter min vanliga mat och känner att jag mår bättre direkt.
 
Men det jag ville komma till egentligen är att jag till skillnad från tonåren och även efter det, inte längre äter för att bli smal. Klart, jag skulle vilja gå ned några kilo för att det är nyttigt. Men mest äter jag för att jag ska må bra, känna mej bättre psykiskt.
 
Och vet ni, får man säja detta? Min dröm är verkligen inte att bli jättejättesmal. Om någon skulle komma till mej och säja: Jag gör så att du väger 60 kg till dina 172 cm imorgon, så skulle jag tacka nej. Jag skulle verkligen det. För idealen är inte mitt ideal längre. Och inte för att jag på något vis tycker att någon som väger det eller mindre är ful. Det finns sjukt snygga kroppar i alla storleker. Det är bara inte min vikt, min kropp.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är ju så jobbigt de där med tänder. Det är så lustigt att hålen kommer när man inte äter godis på samma sätt. De trodde de berodde på min medicin, men jag vet inte :/ Hoppas jag slipper den här skiten igen iaf, grr :D Ja hela sidan var helt borta. de bara stack till om jag rörde vid de och skulle försöka prata i telefon med de örat, men de gick inte..haha..!
Jag förstår dig helt och hållet när de gäller detta inlägg. Håller med dig!

2012-09-13 @ 21:07:44
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: fifi

Känner igen det där med att det blir slentrianmässigt; jag känner mig ofta lite småsugen, men t ex på kvällarna bara måste jag stoppa nåt i munnen och det är så onödigt att äta så mycket sötsaker som jag gör vissa perioder. Det handlar inte om att jag blir tjock, utan om tänderna och att jag ogillar beteendet.

Väldigt bra det där du skrev i sista stycket!

kram

2012-09-13 @ 21:26:40
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Fifi:Ja, jag vet. Det där att liksom vilja tugga på något bara för att man liksom...vill göra något. Ja, tänderna tänker jag också jättemycket på, speciellt som mina är så himla känsliga. Och tack:-)
Kram!

2012-09-14 @ 19:58:38
URL: http://plaggbycharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0